Imorgon är idag!

Ja den sagda morgondagen är faktiskt idag. Jag har varit lite upptagen med annat för att blogga om ointressanta saker så bloggning har fallit mellan fingrarna.

Nyår är en milstolpe i mitt nya liv. Jag hade precis fått bekräftelse att jag kom in på förstahandsvalen i Umeå. Jag hade tänkt stanna hemma och umgås med min mor. Jag tänkte 'Jag har ju ändå varit ute och festat de senaste åren på nyår. Jag kanske ska ta det lugnt i år'. Lyckligtvis så var inte detta fallet, utan jag blev övertalad av både min mor och min kompis att jag skulle minsann ut och göra stan osäkert på nyår. Sagt och gjort, jag hamnar på förfest hos min kompis. Vi snackar skit, lyssnar på musik och skrattar lite åt en annan kompis olycka. Han hade ramlat på fyllan och sabbat något i knäet, så han var tvungen att gå på kryckor en kort period. Folk drar på Stålverk 22 eller vad klubben heter. Vi som inte hade biljetter dit fortsatte snacka skit och sedan glo på fyrverkerierna. Efter fyrverkerierna tog vi oss till allas favoritbar - Heroes. Där hade jag grymt trevligt med ölglas som aldrig töms och träffade gamla höns. När kvällen börjar lida mot sitt slut träffar jag även en mycket vacker tjej som jag är tillsammans med idag. Helt klart den bästa nyårsafton i mitt liv!

Inflyttningen i Umeå har gått som smort. Har trivts här sedan dag ett. Lite kuriosa, Umeå är yngsta staden(i medelålder) i Sverige och den mest hälsosamma. Det märks tydligt här, alltid möter man någon som är ute och springer eller så cyklar folk överallt. Eller kanske IKSU(ett av nordens största fitness-ställen) med 30.000 medlemmar som gör det. Hursomhaver har jag dragits med hälsomanin, dvs slutat röka(nåja) och går regelbundet på gym och simmar däremellan. Studierna går även bra, hade tenta förra månaden som gick jättebra och har även en ny tenta nästa vecka som förutspås gå bra. Statistikstudierna är det enda som lider av förklarliga anledningar.

Livet som student är kul och det är skönt att slippa finansiella problem, som tydligen många studenter lider utav. Fest tre gånger i veckan är en skön avkoppling om man pallar trycket, hehe. Det enda jag kan klaga på att vi bor lite väl grabbigt. Men det ska fixas den här månaden med inköp av hemtrevliga prylar som förgyller lägenheten lite, hehe.

Utöver att i princip allt går bra har jag även hunnit besöka tjejen jag träffade på nyår som jag förälskade mig i. Strax över två veckor i södra Sverige var bara fint. Det var mycket avkopplande och skönt att komma ifrån studierna en stund, eller sluta tänka på studier dagarna i ända. Det hela gick bra eftersom man lika gärna kan skita i alla föreläsningar eftersom ingen tenta får baseras på föreläsningar, utan man kan läsa allt hemma om man känner för det (eller annat ort i mitt fall).

Jag är dessutom mycket positiv inför framtiden eftersom denna sagda tjej kommer upp hit om några veckor. På det får jag dessutom finbesök från nordligare breddgrader, mao Luleå. Så framtiden bringar mys, festande med gamla kompisar och en nystart i studierna så jag kan pusta ut, eftersom nuvarande kurs avslutas på Onsdag.

Nu vet jag faktiskt inte vad mer jag kan skriva egentligen. Jag skulle kunna fylla ut med en massa onödigt trams, men det är väl alla viktiga händelser från de senaste månaderna.

Nu ska jag återgå till det sedvanliga serietittandet(eftersom jag missat nästan två och en halv vecka serier) för att sedan sova hyffsat tidigt och få kontakt med min statistiklärare som kan ge lite personlig hjälp med uppgifterna.

PÖZZ and so say we all! (folk som fattar det, kudos till er)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0