Nostalgi i överflöd!

Ja då sitter man plötsligt här mitt i natten och surfar runt på diverse teknikforum, som för övrigt har blivit en vana att sitta och dega på. Då dyker en tråd upp där ämnet är 'Nostalgi', genast var man tvungen att kika. Där listades en massa musik från 80-90-talet. Genast kom jag och tänka på Kenneth & The knutters - Dagis-idolerna! Jag var bara tvungen att dra hem några album(Vi har faktiskt skivorna här hemma, men eftersom detta är 2000-talet så orkar jag inte släpa fram en skivspelare, när jag kan ladda ner allt på under en minut) och lyssna på låtarna jag kunde texten utantill. Rangordningen går ungefär så här:

1. Som en riktig man
En absolut favorit.

"Finns det inte nån som kan som en riktig man
dricka öl och åka hoj
Var finns det grabbar som inte fiskar men jagar haj
Finns det inte nån som kan som en riktig man
dra från snuten mest på skoj"

2. Ung villig och motorburen
Är det inte så vi alla vill ha våra kvinnor? ;) Skämt åsido, grym låt.

3. En vild, vild Vespa
Handlar om en ung dam som får en Vespa av sin far och drar grabbarna med filtrimmad motor. Helt klart guld.

4. Tankad, packad och klar
Den är väldigt catchy, inte för att jag kunde associera till Svenssonlivet som personen är less på i texten. Men jag tvivlar på att man tänker efter så mycket i den åldern.

5. Hon sitter bra där bak
Jag var ganska haj på att sjunga refrängen på dagis. Den går ungefär:
"Hon sitter bra där bak
Hon har en läcker bak
Hon rör min växelspak"

Jag har fått höra nu i efterhand att det inte var allt för uppskattat av dagisfröknarna. De ringde min mor om mitt 'olämpliga' språk. För om ni inte har klurat ut det än så handlar det alltid om motorcyklar i Kenneth & The knutters' texter, och som ni kanske vet så har inte motorcyklar växelspakar... Hursomhaver, min mor skyllde på min bror eftersom hon var heeeeelt oskyldig. ;) Aja jag fick behålla mitt mixband med favoritlåtar som min syster spelade in åt mig.

Nu vet jag inte varför jag skriver det här, fick bara ett väldigt rus av nostalgi som sköljde över mig. Plus att jag är ganska uttråkad så här på morgonkvisten, så jag passade på att skriva av mig lite!

Med stora kramar önskar jag er en trevlig fortsatt dag! Eller kväll... eller något. Det beror ju egentligen på när ni läser det här. Jag tvivlar starkt på att ni läser den här bloggen det första ni gör när ni vaknar på morgonen.. Även om det hade varit gulligt av er.

Puss och god natt, för jag tror jag borde knyta mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0