Rubriker är för BÖGAR... Så det så.

Ännu en händelselös kväll och ännu ett inlägg i bloggen. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, men jag sitter här och lyssnar på lite lugnt men ändå deppig musik. Riktigt emo, kanske man ska säga. Har lärt mig några låtar på gitarr också. Typ Dream theater - Regression, måste bara berömma John Patrucci, han måste ha riktigt långa fingrar. Jag klarar knappt av att ta ackorden i låten för att dom är så mongo. Missförstå mig rätt, jag är inte deppig(tror jag inte, vi får väl se i helgen), kanske är jag mer lättad? Äh psykologi är så slumpmässigt. Speciellt när det gäller en själv, man kanske ska bli religös och skylla allt på Gud så man inte blir tokig själv. Jag såg senaste avsnittet av Criminal Minds. Alltså det programmet är så läskigt ibland, speciellt när seriemördaren påminner om en själv :O Nu kanske jag vet vad som väntar mig i det vuxna livet! Pedofili och sadistmord. Eller något.. JA! justefan. Jag kommer ha ett GIGANTISKT prov i Japanska om mindre än månad. Ett prov som ska sammanfatta en 100p-kurs. Vi har dessutom betat av kursen på en termin, så tempot har varit onådligt högt. Det enda jag är osäker på är läsning och skrivning av Hiragana. Men jag borde ha memoriserat 46 tecken tills den 26:e ^^,

Nä... nu ska jag... nä vem försöker jag lura, jag ska inte göra ett piss.

God kväll.

Kommentarer
Postat av: Anton

är provet helt och hållet grunden för betyget eller har ni gjort några deluppgifter alls?

2008-05-09 @ 00:26:55
URL: http://jaklakarring.blogg.se
Postat av: doodleanton

Hela betyget bygger på det här provet, vi har inte haft några deluppgifter under provets gång. Provet kommer bestå av:

Vokabulär - Svenska > romaji-japanska/romaji-japanska > svenska

Vokabulär-grammatik - översätta meningar
Skriva - Hiragana (46 grundhiragana) / romaji > hiragana

Höra - hörförståelse
Tala - 5-10 meningar om sig själv
Läsa - ord samt texter (med tecken)
Skriva - Skriva en enkel mening med hiragana.

Så det blir att hårdplugga xD

2008-05-09 @ 13:32:44
URL: http://doodleanton.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0