Djupanton!

Jag kan inleda det här inlägget med ett citat, ett gammalt ordspråk från Japan:
女心と秋の空
Som betyder: En kvinnas hjärta och hösthimlen. Jag är dock inte helt säker på om det just skall vara "himmel" som sista kana. Det är trots allt Kanji, hade kanske varit lättare att bara skriva "Sora". Det kan även vara ett kanji som beskriver både väder och himmel. Så en mer korrekt översättning kan vara "En kvinnas hjärta är som höstvädret" vilket menas... ja gissa? Min nerighet har inte varit obefogad. Kanske det bara var en chansning pga min osäkerhet(som inte heller är obefogad) som var rätt. Vem vet. Hur som helst, det där ordspråket stämmer så fint in. Är hela mitt liv uppbyggt på ordspråk och klyschor? Jag kanske är statistiskt mirakel som haft sådan otur. Fast! Nu lämnar vi det här.

Ännu en till IG-varning. Jippiieeee. Jag tror de mesta är bara för att motivera mig. För jag hade dessutom utvecklingssamtal idag, och i alla omdömmen från lärare var i princip likadan, man kanske undrar om de följer en mall eller något. "Elev X har bristande Y, men vi märker att Elev X besitter Z och K, du behöver bara L" Eller i mitt fall "Anton är duktig, men verkar ha brist på motivation. Kämpa på, du som är så duktig och kreativ!" Var ett omdömme från min bildlärare. Synd för henne att hennes lektion är 8.10 på en måndag.

Annat än det så är väl mitt liv en nedåtgående spiral, där ena tillfälligheten efter den andra våldtar mig sakta med en ananas. Kanske dags att rycka upp? Hade ju varit trevligt, men motivationen saknas.

Hej då

Kommentarer
Postat av: Vredesvulvan

Att ha en lektion byggd på kreativitet direkt på morgon är kanske inte det smartaste.

/ Anton

2008-05-07 @ 23:46:11
Postat av: Fredrik

Att ha en lektion överhuvudtaget på morgonen är fan inte nå smart.

2008-05-08 @ 00:05:58
URL: http://wut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0