Studenten, woooooh!

Då var man fri och arbetslös! Iallafall tills nästa lördag. Det har hänt väldigt mycket sedan sist jag bloggade, men jag orkar inte dra igenom allt. Tänkte bara berätta om min studentdag.

Det börjas med att mor väcker mig två minuter innan jag ställt klockan på väckning och frågar när jag ska upp. Dusch och ombyte till kostym. Sen ville mor min ha en massa bilder på mig, jag ser jättetrött ut, så det blev inga fina bilder. Jag fick skjuts in till Udden där vi började våran champagne-frukost 8.30. Hela klassen var där förutom Jens MP, Rasmus och Svimba(som han hädanefter kommer kallas). Vi drack champagne, öl och rökte cigarr i vanlig ordning. Sedan kom våran mentor och tog bildbevis som han lovade att inte använda(eftersom det var strängt förbjudet att dricka på studenten, enligt våra rektorer). Sedan bar det av till skolan för fotografering, där Svimba svimmade på uppställningen. Jag tror vi var sjukt stiliga, rasmus kom springades utan kostym med bara tshirt och jeans, just i tid för fotograferingen. Sedan bar det av till skolan för mingel och möss-signering.

Efter det blev det allt det vanliga, betygsutdelning, tal, prisutdelning osvosvosvosv. Inte så kul. Sedan blev det dags för utspring ca. 12.30. Vi sjöng någon låt och gick ut på parkeringen där våra föräldrar stod och väntade med de fina skyltarna. Jag träffade folket lite snabbt, kramades och tog foton. Sedan bar det av till vagnen - höjdpunkten! Det var ruskigt kul i min mening, för jag har alltid velat cruiza runt i stan med en traktor och skrika tonerna till Rocky 4 med en trumpet som spelar i takt. Henrik var grym på trumpet, vi körde pippi långstrump, studentlåten, hakuna mattata m.m. Det var jävligt varmt så det blev svettigt, men förutseende som jag var bad jag morsan ta med sig öl. Så jag hade mina öl och min cigarr. Det var riktigt roligt.

Efter det bar det av till min egna studentmottagning med middag och påhälsning av tjocka släkten. Hände inte så mycket. Den första att anlända som fest-deltagare var Fredrik. Han kom runt 17.20. Så vi lyssnade på musik och drack öl när vi väntade på att resten av gänget kom. Ska jag vara ärlig hade jag ingen aning hur många som kom. Det var i princip hela min klass + väldigt mycket mer folk. Men det var rackarns trevligt!

Sen runt småtimmarna bar det av till stan och lite allmänt rännande. Åt på max och sedan drog till stället jag skulle sova. Det var absolut en trevlig avslutning på en riktigt trevlig dag.

GOD NATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0