Husmor!

Första nattskiftet i mitt liv avklarat. Det var tämligen intressant. Helt ensamma i nya hallen i 12 timmar. Men lika glad är jag för jag fick köra truck tills jag blev spyfärdig. Snurra runt runt runt runt runt runt runt runt osv. Fast det blev lite långtråkigt och alla var trötta. Men som tur är så har jag bara fyra 8-timmars skift kvar, sen är jag fri en längre period, yatta~!

Nu är jag inne på andra veckan med att bo ensam. Det går bra, förutom att jag har fullt upp med arbetet för att kunna göra nyttosysslor, som att städa, tvätta och andra saker man tar för givet att man har tid med. Jag måste dessutom handla. Jag tror det mesta i kylen är utgånget(inte mitt fel, jag äter inte sån't som mina föräldrar äter). Det var lite kaffe kvar i bryggkannan som hade möglat. Fii fan. Det möglar fan fort, tar bara några dagar. Man måste alltid vara på sin vakt och kolla vad man äter/dricker, nu när ingen annan håller koll. Annars får man väl i sig svartmögel och dör i sömnen.. eller något annat läskigt!

MEN! Idag ska jag ta mig i kragen och tvätta resten av kläderna som är kvar, diska, damma mattor och eventuellt dammsuga lite, vi får se hur wild and crazy jag känner mig. OCH FÖR I HELVETE JAG HAR GLÖMT ATT JAG MÅSTE LAGA MAT, HEJ DÅ!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0