Kaptens loggbok - inlägg 5

En milstolpe i mitt tredje år av gymnasiet; jag var på skolan i hyffsat god tid till första lektionen på morgonen! Iofs ramlade jag in circa 15 minuter för sent, för jag missade första bussen. Men det är väl tanken som räknas, eller hur? ;) Fast egentligen hade jag inte behövt komma på Linux-lektionen, eftersom vi ska ha praktiska prov de kommande två veckorna, och jag har mitt prov nästa vecka. Det är visserligen på morgonen jag har mitt prov, så jag får väl träna på att komma i tid på morgonen ^^

Resten av skoldagen har i princip varit fylld av programmering. På java-programmeringen implemenderade jag min dir to xml/xml to tree node-kod till våran grafiska klient så det skall fungera finemang senare och på Styrtekniken blev det enkla "on/off", "and" och "or" funktioner som man blev klara med på ungefär 10 minuter efter man lärt sig hur programmet fungerar.

Jag hade dessutom min sjätte eller sjunde körlektion idag. Jag har Peter Lundgren som körlärare, jag gillar honom. Han är skön på sitt egna vis. Det blev körning på tätbyggt område. Jag säger bara, kommer du från höger och det är något objekt framför mig som gör mig väldigt fundersam, tro inte att jag kommer ihåg högerregeln. Det hände två gånger om jag kommer ihåg rätt. Men annars är jag grym på köra, så var inte rädda om ni måste åka med mig någon gång.

Jag kanske kan klämma in något om Kandis också, jag har ju nästan gjort det i alla inlägg. Jag ringde henne idag i 65 minuter. Jag måste bara säga att jag verkligen älskar IP-telefoni med hela mitt hjärta. Konstigt att sådan billig teknik inte tillämpades förän några år sedan. Jag rekommenderar det ifall ni ska ringa utlandssamtal, så sjukt billigt. Hur som haver, vi pratade väl om lite allt möjligt. Sist jag pratade med henne på telefon var i Stockholm när jag hade tagit mina allergipiller(de svagare varianten, det blev inte som förra gången) och druckit en skvätt eller två. Så det var ju skönt att få höra hennes röst igen. Jag har saknat den så mycket :´(

Som avslutning kan jag nämna att Emily fick mitt och Kandis vykort med en stor älg på :) Så jag har gjort en god gärning idag och givit en fager dam ett leende på läpparna! Nu kan jag göra den där förbannade religionsuppgiften och sen kan jag sova med gott samvete.

Roger dodger, över och under!

Natti!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0